Customer story: ProEnergy behaalt vooropgestelde doelen twee jaar eerder dan verwacht

Jules Muylaert
leestijd

ProEnergy is een installateur van groene-energiesystemen: van zonnepanelen tot warmtepompen en thuisbatterijen. In 2021 kozen ze voor Brandimpact als hun vaste compagnon voor online marketing. Twee jaar later maken we samen de groeibalans op.


Op zoek naar een no-nonsense marketingbureau

ProEnergy wilde een stroomstoot geven aan hun digitale marketing. Drie doelen hadden ze voor ogen. Eén: een snellere groei realiseren door meer kwalitatieve leads te genereren. Twee: de juiste werknemers aantrekken om die groei mee mogelijk te maken. Drie: meer B2B-klanten aantrekken.

“Ik was op zoek naar een no-nonsense marketingbureau dat continuïteit kon brengen in onze communicatie en marketing”, vertelt Steven Roels, zaakvoerder bij ProEnergy. “Waarom we voor Brandimpact kozen? Er was meteen een persoonlijke klik. En ik hoorde veel goede ideeën aan tafel.”

“Wat me over de streep getrokken heeft, is het engagement van management en team”, vertelt Steven. “Je bent geen nummer, de zoveelste klant. Mensen luisteren naar je. En je hebt een rechtstreeks contactpunt. Het is op basis van zo’n persoonlijk engagement dat ik ook mijn eigen bedrijf probeer te runnen.”

“Vroeger hadden we weinig inzicht in de return van onze online marketing. Omdat campagnes nu continu worden gemonitord en geanalyseerd, hebben we een perfect inzicht in welke acties er lopen en wat de resultaten zijn.”

Steven Roels - zaakvoerder bij ProEnergy

Aan de slag met een nieuw online marketingplan

Eens de samenwerking beklonken, gingen we snel en op een gestructureerde manier aan de slag. Lees meer over growth marketing en onze werkwijze.


Workshops

Via workshops deden we kennis op en brachten we doelgroepen, ideale klanten en ideeën in kaart. Op die basis bedachten we een online marketingplan op korte en lange termijn, met concrete KPI’s en doelen.

Basics first

Beginnen deden we bij de basics: de structuur en inhoud van de website verbeteren. Landingspagina's werden bijgeschaafd, geoptimaliseerd voor zoekmachines en beter afgestemd op de verschillende doelgroepen.

Ad campagnes

Via advertentiecampagnes via Google en sociale media realiseerden we al vanaf de eerste weken een continue stroom aan particuliere leads. Door A/B-testing haalden we een maximaal rendement uit de advertentiekosten.

Content & SEO

Sinds dag één publiceren we regelmatig relevante blogposts voor onze doelgroepen met veel aandacht voor SEO. Als resultaat prijkt de website vandaag bovenaan in Google op tal van populaire zoekwoorden. 

Al dat organisch zoekverkeer via Google heeft als voordeel dat er een constante flow is van relevante online bezoekers, waardoor er minder advertenties nodig zijn om nieuwe leads te genereren.

Analyse & rapportage

De resultaten van elke campagne worden nauwkeurig getest, gemeten en geanalyseerd. Op die manier halen we elke maand het maximale uit het marketingbudget van ProEnergy, en bouwden we een echte lead machine.

Op een bepaald moment hebben we onze B2C-klantenwerving stopgezet, omdat de wachttijden voor nieuwe klanten te lang begonnen oplopen. Brandimpact schakelde meteen naadloos over op rekruteringscampagnes.”

Steven Roels - zaakvoerder bij ProEnergy

Employer branding en rekruteringscampagnes

Om groei te realiseren, heb je niet alleen klanten maar ook medewerkers nodig. Laat dat net een pijnpunt zijn voor bedrijven in de bouwsector. 

Om te blijven doorgroeien, zocht ook ProEnergy dringend naar nieuwe, gemotiveerde mensen. Daarom verlegden we onze focus naar employer branding, en lanceerden we creatieve rekruteringscampagnes.

Om nieuwe installateurs en bedienden te rekruteren, speelden we in op de aangename en joviale werkomgeving – met getuigenissen van huidige medewerkers – en zetten we het groeitraject binnen het bedrijf in de verf.

Met succes, want de campagnes konden al snel opgedoekt worden. Door een grote respons werden alle vacatures binnen de drie weken ingevuld.

Robin, teamleader bij ProEnergy, vertelt over zijn werkervaring.

Focus switch naar B2B-leadgeneratie

Sinds 2022 richt ProEnergy zijn pijlen steeds meer op de B2B-markt. Een wereld die sterk verschilt van de particuliere markt, met andere noden en uitdagingen. Daarom lanceerde het o.m. een innovatieve leasingformule.

Om tractie te creëren bij B2B-doelgroepen, bouwden we een aparte businesswebsite. Met gerichte LinkedIn-ads trokken we de aandacht van beslissingsmakers. En ook de gratis dakscan bleek een echte lead magnet.

ProEnergy is gespecialiseerd in o.a. de plaatsing van zonnepanelen

Anno 2023 focussen we met ons team bijna exclusief op B2B-leadgeneratie. “Om als marketingbureau succesvol die switch te maken, is veel flexibiliteit en knowhow nodig”, vindt Steven. “Toch slaagt het team van Brandimpact er in om altijd snel te schakelen en tegelijk mooie resultaten neer te zetten.”

“Brandimpact trekt aan de kar. En door te volharden, volgen resultaten sneller.  Op het vlak van marketing ben ik nu omringd met de juiste mensen die ik niet zelf moet aantrekken of opvolgen. Het hele team wil écht dat je bedrijf slaagt.”

Steven Roels - zaakvoerder bij ProEnergy

Wat zijn de resultaten?

“Het doel was om kwaliteit en regelmaat te brengen in onze marketing en communicatie”, zegt Steven. “Dat hebben we absoluut gerealiseerd. De samenwerking met Brandimpact is een voltreffer gebleken. We hadden een concreet omzetdoel voor 2025. Dat halen we twee jaar eerder dan gepland.”

De samenwerking in cijfers:

  • 400% meer online bezoekers sinds 2021
  • 65% van alle traffic via organic search
  • Stijging van het aantal nieuwe leads met 70%
  • Een omzetdoel dat 2 jaar eerder werd bereikt
  • Alle 5 vacatures ingevuld op amper 4 weken

“Niet alleen de resultaten zijn uitstekend, ook de communicatie met Brandimpact verloopt zeer positief”, besluit Steven. Over prijzen en kosten wordt altijd zeer correct gecommuniceerd. Het budget wordt daarna nauwlettend gemonitord. Eén ding is zeker: wij zijn een tevreden klant.”

 Lees ook: Zo haal je 3 keer meer leads uit hetzelfde marketingbudget

Mis de laatste nieuwe power marketing tactieken niet.

…en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt! we hebben je mail goed ontvangen.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Start jouw groeiversnelling met een vrijblijvend adviesgesprek.

Tijdens de strategy call ontdek je…

Hoe je sneller kan groeien
Hoe je voorspelbare- en schaalbare groei realiseert
Hoe je je concurrenten voorblijft