De juiste klanten aantrekken via Social media marketing?

Met kanalen zoals LinkedIn, Facebook, Instagram, Youtube en Pinterest kan je de juiste klanten aantrekken en onderhouden. Testen is vereist om de kanalen te identificeren die het best presteren in relatie tot je specifieke aanbod.

We bouwen en beheren campagnes op al deze platformen, binnen je budget, om de best presterende te identificeren en je uitgaven in de loop van de tijd te optimaliseren.

       ONTVANG MEER INFORMATIE        

service_icons_social-media
result_driven

Een resultaat-gedreven aanpak.

Succesvolle marketeers denken niet “Wat zijn de taken die ik vandaag moet uitvoeren?” Ze denken “Wat zijn de resultaten die ik moet behalen?”. 

Bij Brandimpact wordt gefocust en geprioriteerd volgens de impact die bepaalde acties kunnen teweegbrengen. Geen idee wat jouw prioriteiten zijn? Geen paniek, we brengen ze a.d.h.v. een customer journey workshop samen in kaart. 

1. Doelstelling & Analyse

Bij de start van elke samenwerking starten we met een analyse van je huidige online marketing inspanningen, de markt waarin je actief bent én de concurrenten in je sector om een beter inzicht te krijgen in de opportuniteiten voor jouw business. 

Daarnaast definiëren we een SMART-geformuleerde doelstelling, waarna we de nodige KPI's bepalen.

Dit staat ons toe om het succes van onze campagnes te meten, de resultaten te monitoren en de social media campagnes waar nodig te optimaliseren.

  • Online marketing audit
  • Concurrentie analyse
  • Analyse doelgroepen / segmenten
  • Aligneren KPI’s / doelstellingen
marketing-01

2. Social Media strategy workshop 

Door middel van gerichte brainstorm oefeningen halen we de juiste informatie uit jouw onderneming om de customer journey van je klanten in kaart te brengen en eventuele bottlenecks bloot te leggen.

Het resultaat van deze oefening is een lijst van mogelijke test of experimenten die tot directe groei kunnen leiden voor jouw bedrijf.

Door een prioriteit toe te kennen aan deze tests, bepalen we welke experimenten voorrang krijgen en we bijgevolg als eerste opzetten. Hierbij leggen we do focus bij de experimenten met de grootste potentiële impact.

  • Uitvoeren customer journey workshop
  • Bepalen online marketing strategie
  • Uittekenen online marketing planning
marketing-04
marketing-04

2. Social Media strategy workshop 

Door middel van gerichte brainstorm oefeningen halen we de juiste informatie uit jouw onderneming om de customer journey van je klanten in kaart te brengen en eventuele bottlenecks bloot te leggen.

Het resultaat van deze oefening is een lijst van mogelijke test of experimenten die tot directe groei kunnen leiden voor jouw bedrijf.

Door een prioriteit toe te kennen aan deze tests, bepalen we welke experimenten voorrang krijgen en we bijgevolg als eerste opzetten. Hierbij leggen we do focus bij de experimenten met de grootste potentiële impact.

  • Uitvoeren customer journey workshop
  • Bepalen online marketing strategie
  • Uittekenen online marketing planning

2. Contentcreatie, distributie & promotie

Het consistent creëren van kwalitatieve content is een van de grootste uitdagingen voor bedrijven van vandaag, maar het is van vitaal belang voor het aantrekken van website verkeer en leads.

We nemen deze uitdaging weg en creëren regelmatig kwalitatieve content voor uw merk. Ons team produceert blogposts, pillar pages, infographics, e-books en casestudy's, waardoor uw site een steeds groter wordende zoekvoetafdruk en potentieel voor leadgeneratie krijgt.
 
Het creëren van geweldige content is nog maar het begin - er zeker van zijn dat we zoveel mogelijk mensen bereiken vereist ook promotie.

We promoten uw inhoud op de relevante kanalen voor uw business om ervoor te zorgen dat deze wordt gevonden en gezien. We gebruiken uw groeiende sociale publiek, delen uw nieuwe content en creëren zo een toegevoegde waarde.
marketing-03

4. Rapportage & optimalisatie

Vanaf het moment dat uw marketingcampagnes starten, genereren consumenten waardevolle gegevens: wat ze leuk vinden, wat ze niet doen en of ze de acties ondernemen die u wilt. Met behulp van een proces dat bekend staat als attributie, kunnen onze gegevensspecialisten u helpen te focussen op wat het beste werkt en meer kwaliteitsconversies stimuleren.

marketing-02
marketing-02

4. Rapportage & optimalisatie

Vanaf het moment dat uw marketingcampagnes starten, genereren consumenten waardevolle gegevens: wat ze leuk vinden, wat ze niet doen en of ze de acties ondernemen die u wilt. Met behulp van een proces dat bekend staat als attributie, kunnen onze gegevensspecialisten u helpen te focussen op wat het beste werkt en meer kwaliteitsconversies stimuleren.

 
Ontdek hoe je de juiste klanten aantrekt
via Social Media Marketing.
__________