Content marketing

Trek meer klanten aan door middel van overtuigende content.

JA, IK WIL MEER KLANTEN
content_marketing-1
result_driven

 

Content Marketing aanpak

Het doorlopend creëren, verspreiden en optimaliseren van content. Gericht op het aantrekken, ondersteunen én overtuigen van relevante kopers via verschillende digitale content marketing kanalen.

1. Content brainstorm

Door middel van gerichte brainstorm technieken halen we de juiste informatie uit jouw onderneming om een volwaardige content strategie uit te kunnen werken.

Het resultaat van deze oefening is een lijst van mogelijke topics die we als volgt kunnen indelen:

  • Topics die jouw klant kunnen ondersteunen in hun aankoopproces.
  • Topics die meer vertellen over jou als bedrijf en hoe je je positioneert ten opzichte van jouw concurrenten.
  • Topics die relevant kunnen zijn voor jouw bestaande klanten.
marketing-01

2. Content strategie

De input van de content brainstorm clusteren we in categorieën, die we op hun beurt vertalen in concepten.

Vervolgens bepalen we per kanaal, aan welke frequentie we aanwezig moeten zijn om de vooropgestelde doelstelling(en) te behalen.

Het resultaat is een duidelijke strategie waarin volgende elementen vervat zitten:

  • Via welke kanalen we content zullen delen.
  • Hoe frequent we deze content zullen delen.
  • Welke concepten we op welke kanalen naar voor willen brengen.
marketing-04
marketing-04

2. Content strategie

De input van de content brainstorm clusteren we in categorieën, die we op hun beurt vertalen in concepten.

Vervolgens bepalen we per kanaal, aan welke frequentie we aanwezig moeten zijn om de vooropgestelde doelstelling(en) te behalen.

Het resultaat is een duidelijke strategie waarin volgende elementen vervat zitten:

  • Via welke kanalen we content zullen delen.
  • Hoe frequent we deze content zullen delen.
  • Welke concepten we op welke kanalen naar voor willen brengen.

 

3. Content planning

Door middel van een content planning maken we het periodiek publiceren van content concreet.

Deze planning maken we op in een gebruiksvriendelijke content management tool waar de nodige to do's, deadlines, budgetten & eventuele opmerkingen voor het hele content-team zijn gecentraliseerd.

Dit document dient als leidraad voor elke partij die betrokken is bij het uitvoeren van de gehele content marketing strategie.

marketing-03

4. Content creatie, distributie & promotie

Het consistent creëren van kwalitatieve content is een van de grootste uitdagingen voor bedrijven van vandaag, maar het is van vitaal belang voor het aantrekken van website verkeer en leads.

We nemen deze uitdaging weg en creëren periodiek kwalitatieve content voor jouw merk.
 
Ons team produceert blogposts, pillar pages, infographics, e-books en casestudy's, waardoor uw site een steeds groter wordende zoek-voetafdruk krijgt en meer potentieel heeft om leads aan te trekken.
 
Daarnaast promoten we jouw content meest relevante kanalen, om ervoor te zorgen dat deze wordt gevonden en gezien door jouw doelgroep.
marketing-02
marketing-02

4. Content creatie, distributie & promotie

Het consistent creëren van kwalitatieve content is een van de grootste uitdagingen voor bedrijven van vandaag, maar het is van vitaal belang voor het aantrekken van website verkeer en leads.

We nemen deze uitdaging weg en creëren periodiek kwalitatieve content voor jouw merk.
 
Ons team produceert blogposts, pillar pages, infographics, e-books en casestudy's, waardoor uw site een steeds groter wordende zoek-voetafdruk krijgt en meer potentieel heeft om leads aan te trekken.
 
Daarnaast promoten we jouw content meest relevante kanalen, om ervoor te zorgen dat deze wordt gevonden en gezien door jouw doelgroep.
We verspreiden uw content op de meest relevante kanalen
traffic-drivers
...
We zoeken de meest efficiënte tool stack voor jouw business.  
Unbounce 
Phantombuster 
Zapier 
Hubspot 
Autopilot
Lumen5
Rocketium
Unsplash
Pexels
Jotform
Mailchimp
Canva
Screaming frog
Web CEO
Adwords editor
...
 
Ontdek hoe je winstgevend meer klanten kan aantrekken.