Stabiele leadflow van 100 nieuwe leads per maand voor TLV

Met een scherpe targeting & aantrekkelijk offer loopt de leadinstroom op wieltjes.

Services
  • Marketing strategie, validatie & advies
  • Interviews doelgroep
  • CRO: Landingspagina opzetten met offer startersgids
  • Nurture Marketing automation flows
  • Script voor salesopvolging
Uitdaging

De uitdaging van TLV bestond erin om meer startende transporteurs aan te werven als lid van hun organisatie.

Naast TLV extra onder de aandacht te brengen bij de doelgroep en het aantrekken van startende transporteurs, vroeg TLV extra ondersteuning bij het opvolging van de salestrajecten. Zo was er nood aan een gestructureerd salesproces. Concreet: Er dient nagedacht te worden hoe de aangetrokken leads warm konden gehouden worden van bij de opstart tot ze klaar waren om lid te worden van de organisatie.

"In plaats van een grote starterscampagne op te zetten, stapten we mee in het – voor ons onbekende - verhaal van growth marketing. Dankzij hun expertise én de persoonlijke aanpak heeft BrandImpact snel en gericht de juiste doelgroep bereikt en zagen we al na een paar weken grote resultaten. Nu komen starters in de sector in een stijgende lijn bij ons aankloppen, ook uit regio’s die we voordien bijna niet bereikten!"

Communicatie & Event Coördinator bij TLV

Céline Heirwegh

De aanpak

Strategie

1

Via interviews met huidige leden gingen we op zoek naar een offer dat TLV’s ideale klant aanspreekt. Dit offer moest een antwoord bieden op de pijnpunten die mensen ervaren wanneer ze een transportbedrijf willen opstarten. Ook de kanalen waarop deze doelgroep actief is, brachten we in kaart. Op die manier konden we opportuniteiten spotten om onze doelgroep te bereiken en te retargeten. Vervolgens prioriteren we alle ideeën op impact/effort a.d.h.v. hypothesen op maat van de doelstellingen.

Slimme experimenten

2

We leren via A/B testing systematisch welke kanalen, technieken, messaging, targeting & creatives de beste resultaten opleveren. We schalen de campagnes die de beste resultaten opleveren.

Implementeren, schalen & onderhouden

3

We onderhouden de best werkende technieken en blijven deze optimaliseren.

Blijven experimenteren

4

Er duiken voortdurend nieuwe tools en technieken op om klanten steeds efficiënter aan te trekken. Zo blijven we met een deel van het marketingbudget experimenteren. Op die manier garanderen we een duurzame groei door de systemen niet te laten verouderen.

"Brand Impact ontzorgt en denkt mee voor het vlot opzetten van onze digitale marketingstrategie. Let’s get digital! Via duidelijke, heldere communicatie mét ruimte voor eigen brand identity is dit van uitdaging tot mantra geworden … Een aanrader!"

Commerciële Afdeling bij TLV

Ruud De Walsche

Wat zijn de resultaten?

  • Een significante stijging in het aantal nieuwe leden
  • Stijgende database van profielen die interesse tonen in dienstverlening
  • Waterdichte e-mail nurture flow om leads engaged te houden met TLV

Start met gratis advies van Thibo

Wat kan je verwachten?

We kijken naar je huidige situatie en doelen
We delen relevante voorbeeld cases & inspiratie
Je leert hoe we het concreet aanpakken