Stabiele e-commerce groei over meerdere jaren heen voor Hanna Instruments

De juiste offers en zoekwoorden brengen nieuwe klanten vlotjes bij de webshop van Hanna Instruments.

Services
  • Interviews doelgroep
  • Inspiratie en campagnes voor contentoffers
  • SEO aanbevelingen
  • Uitgebreide SEA accounts
  • Nurture marketing automation flows
Uitdaging

De uitdaging van Hanna Instruments bestond erin om hun webshop te laten groeien en de verkoop te laten stijgen. De zeer diverse doelgroep en het grote aantal productcategorieën zorgen voor uitdagingen en opportuniteiten.

We kwamen bij Brandimpact terecht om de verkoop via onze webshop te verhogen en beter gevonden te worden op Google. We slaagden erin om organisch te groeien en onze transacties te doen stijgen!

Marketingcommunicatie bij Hanna Instruments

Bart De Poorter

De aanpak

Strategie

1

In eerste instantie moest er een focus gekozen worden aangezien Hanna Instruments een grote range aan producten aanbiedt. De eerste focus zijn de pH-meters voor voedingsindustrie. Daarvoor worden contentoffers uitgewerkt, SEO optimalisaties uitgevoerd en een SEA account opgezet met relevante keywords.

Slimme experimenten

2

We leren via A/B testing systematisch welke kanalen, technieken, messaging, targeting & creatives de beste resultaten opleveren. We schalen de campagnes die de beste resultaten opleveren.

Implementeren, schalen & onderhouden

3

Na de testfase werden er extra productcategorieën toegevoegd aan de advertenties en werden de doelgroepen verder verfijnd. Daarnaast werden er extra tracking punten bepaald en ingesteld zodat we een goed overzicht hebben over onze flow. Ook werden er nurture e-mailflows opgezet om extra verkoop te stimuleren bij bestaande klanten. Op die manier krijgen we een full-funnel approach.

Blijven experimenteren

4

Er duiken voortdurend nieuwe tools en technieken op om klanten steeds efficiënter aan te trekken. Zo blijven we met een deel van het marketingbudget experimenteren. Op die manier garanderen we een duurzame groei door de systemen niet te laten verouderen.

Wat zijn de resultaten?

  • 30% extra bezoekers op de website dankzij SEO aanpassingen
  • Instroom van leads via contentoffers waar sales mee aan de slag kan
  • 30% meer ecommerce aankopen. Dit vertaalt zich in een omzetstijging van 50%

Start jouw groeiversnelling met een vrijblijvend adviesgesprek.

Tijdens de strategy call ontdek je…

Hoe je sneller kan groeien
Hoe je voorspelbare- en schaalbare groei realiseert
Hoe je je concurrenten voorblijft